xxxxxxxx - Reisverslag uit Cusco, Peru van Thirza Monster - WaarBenJij.nu xxxxxxxx - Reisverslag uit Cusco, Peru van Thirza Monster - WaarBenJij.nu

xxxxxxxx

Door: Thirza Monster

Blijf op de hoogte en volg Thirza

18 Februari 2006 | Peru, Cusco

hai,

titels verzinnen is niet m´n sterkste kant, dus maar ff een paar xx geplaatst. deze week zijn eindelijk de gesprekken voor mijn onderzoek gaan lopen. moet mijn onderwerp wel een beetje aanpassen, omdat ik nog maar weinig met straatkinderen gewerkt heb, en denk dat ik me meer ga richten op toekomstbeeld die kinderen hebben met moeilijke achtergrond. deze week voor het eerst in de jeugdgevangenis gewerkt en was zeker interessant. ik ben blij dat een jongen meegaat om te vertalen, want kan nou niet zeggen dat ik me compleet veilig voel daar. de gevangenis is niet echt streng beveiligd, maar paar bewakers voor 80 jongens, en iedereen loopt op terrein vrij rond. de gesprekken zijn best heavy als je erachter komt dat soms hele jonge jongens al voor behoorlijk erge misdaden daar vastzitten. maar gesprekken zijn daar goed verlopen. ook bij politiebureau lopen de gesprekken goed. alhoewel als ik in m´n eentje doe, nog steeds wel wat moeite met de taal, maar gaat ook wel vooruit. alleen de gesprekken bij de organisatie moeten nog gaan beginnen, heb er al tig keer afspraken over gemaakt en hoop dat de mensen er zich nu een keertje aan houden. is een beetje chaos daar, dus steeds erg moeilijk om wat af te spreken.
voor de rest van de week niet echt spannende dingen meegemaakt. veel tijd doorgebracht op de markt, lekker eten en altijd wat te zien!!! met valentijn had ik chocola op de markt gekocht om te geven aan alle vrouwen bij de org. wat ik niet wist dat het echt pure chocola was en eigenlijk niet geschikt is om te eten, alleen gebruikt wordt om andere chocola klaar te maken. zelf ook een hapje genomen, maar was echt te sterk, zelfs voor een chocolade-addict!!

verder, iedereen bedankt telkens voor alle berichtjes!!!

p.s. hans, bedankt elke keer voor het zetten van de foto´s op de weblog!! en nog steeds zo druk op het werk?

  • 20 Februari 2006 - 09:33

    Laura:

    saludos desde zwijndrecht, seguimos tu viaje con mucha atencion, que lo sigas pasando bien.

  • 20 Februari 2006 - 10:52

    Miep:

    Hola Thirza,
    Con mucho gusto he leído tus últimas noticias.
    Espero que perfeccionarás tu español porque esa es una necesidad por tu investigación me parece.Bueno título por lo demás, tu eres una "investigadora" !!
    Por fin, tu investigación empieza a marchar y te deseo buén éxito en todo. Los mercados regionales me parecen un maravilloso! Compraría muchísima cosas como ropa, frusterías etc. Y no que olvidar: animales de felpa si presente.
    Bueno Thirza, no me gueda nada que decir en el momento, un abrazo de Miep y toda la familia.

  • 20 Februari 2006 - 15:25

    De Kale:

    Zo hier ben ik weer ff ik je pic's gezien die van jou op het carnaval super ik hoop je een dezer dagen ff te zien op 't net ik heb vanaf woensdag dik 1,5 week late dienst dus misschien dat je een dagje kan pikken ik mer k het wel ok doe voor de rest rustig aan en ga maar met die jongen das beter want ik wil je wel heel trug snap je nou ik ga sluiten doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 20 Februari 2006 - 20:35

    Sjaak Monster:

    Ben jij niet onderhand een bezienswaardigheid aan het worden als Hollands blondje tussen al die donkere gezichten en zwarte haren? Wat een contrast! Liefs, Pa.

  • 21 Februari 2006 - 21:30

    Eefje:

    Hey Thirza!

    Je bent echt goed bezig zeg! Ben onder de indruk :). En je foto's zijn ook heel mooi! Hier gaat alles ook wel goed, moet eigenlijk wat meer interviews doen, maar dat komt hopelijk de komende weken. En dan moeten we alweer terug! Succes nog verder!

    groetjes Eefje

  • 22 Februari 2006 - 12:50

    Larisa:

    Hoi zusje
    Bedankt voor je telefoontje, groetjes ook van naomi. Ik denk ook nog na over je mailtje.
    Succes verder in de gevangenis. Ook wij gaan nu twee keer in de maand naar de gevangenissen hier in de buurt dus erg leuk om te horen dat jij dat ook doet.
    Love you

  • 22 Februari 2006 - 20:38

    Jose:

    hey thirza,
    hoe is met je daar,ik mis je en zal blij zijn als je weer terug bent,en ik heb nog steeds een plaatje voor je vrij gehouden op het werk!dus hoop dat je der snel weer bent!ik waarschijnlijk ook een huisje als je terug bent,dus kanje zo vaak mogelijk langs komen!
    dikke kus

  • 23 Februari 2006 - 15:47

    Sanne D:

    Heej thirs,
    mooie foto's hoor! ben wel beetje jaloers op je :)goed om te lezen dat je het zo fijn hebt, geniet er nog maar even van. als je weer thuis komt spreken we snel af, ben 4 dagen in dordt!

  • 24 Februari 2006 - 01:16

    Maud:

    Leuk daar allemaal. Hier ook. :)
    x

  • 24 Februari 2006 - 20:29

    Ruud:

    He Thirsie,
    veel plezier komend weekend met carnaval en pak ze maar goed terug met die waterbalonnen.
    Ik zal er zaterdag eentje op je drinken!!! ;)

    Mazzels, en have fun

    P.S. En hard gooien hé!

  • 25 Februari 2006 - 14:53

    Sjaak Monster:

    Een een berichtje vanuit een besneeuwd Campina. Alles is goed hier. Marshall en Larisa genieten van hun nieuwe huis. Naomi loopt op het laatst. Ook met haar gaat het goed? Liefs,
    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2006

here I come!!!

22 Maart 2006

bedankt!!!

19 Maart 2006

vroege vogel!!!

16 Maart 2006

count down!!!

11 Maart 2006

groeten uit arequipa!!!
Thirza
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 22463

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 06 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: