nada - Reisverslag uit Cusco, Peru van Thirza Monster - WaarBenJij.nu nada - Reisverslag uit Cusco, Peru van Thirza Monster - WaarBenJij.nu

nada

Door: Thirza Monster

Blijf op de hoogte en volg Thirza

09 Februari 2006 | Peru, Cusco

goeiedag (of avond)!!!,

ik zal eerst ff vertellen over mijn cavia- ervaring. het leek meer op een biologieles dan op een verrukkelijke maaltijd. het was ff wennen om een geheel beest met hoofd, huid en alle ingewanden op je bord te krijgen. hier is het de gewoonte om de cavia met je handen te eten, maar dat heb ik maar niet gedaan. het vlees was op zich wel te eten, maar veel was er niet van, de huid was heel stug, en de rest van ingewanden en het hoofd heb ik maar aangeraakt. het was best lekker voor een keer, maar dat was dan ook weer genoeg. vergeleken met ander eten is het tevens heel duur, in lokale termen.
daarnaast ben ik al twee weken het doelwit van waterbalonnen. hier is het normaal dat de kinderen iedereen natgooien, niet alleen de kinderen onder elkaar. ik word er niet echt vrolijk van, omdat het niet altijd ff warm hier is. daarnaast is er eind febr een soort feest, waar ze de hele dag met waterbalonnen, pistolen ed aan de gang gaan, dus misschien dat ik die dagen me maar verstop in mijn appart.
nu ff het serieuze gedeelte. deze week heeft een canadees meisje me twee keer op politiebureau geholpen met vertalen en dan gaat het zeker wel goed, het jammere alleen is dat zij ook niet meer tijd daarvoor heeft. als je echt een tolk in wilt huren, dan ben je best veel geld kwijt. morgen heb ik tevens een afspraak bij de jeugdgevangenis, dus hopelijk zullen de gesprekken daar wat beter gaan. dit was het voor nu weer ff, tot gauw!!

  • 08 Februari 2006 - 23:42

    Ruud:

    Thirsie, gewoon een grote zak balonnen kopen, allemaal vullen en in een emmer meenemen en iedereen keihard onder vuur nemen!

    Succes! ;)

  • 09 Februari 2006 - 13:40

    Semida:

    WOW heb je een cavia gegeten ill haha nou wel knap van je dat je dat heb gedurft hoor. Veel suc6 verder met je onderzoek love you doei

  • 09 Februari 2006 - 16:38

    Joël:

    Cavia eten, NO WAY !! Lijkt me echt nasty.
    En wat betreft die waterbalonnen, zou idd net als wat Ruud zegt, keihard terugpakken die handel. :):)

    Adios

  • 09 Februari 2006 - 17:32

    De Kale:

    Eindelijk schrijf ik ook wr 's wat op deze web leuk dat je ook een beetje de eigenaardigheden vh land uitprobeer.Verder ben ik blij dat het goed gaat, ik geniet elke keer als ik de pic's zie de lst vond ik ook gaaf van jou het is zeker een mooi land zoals ik kan zien op de pic's en volgens mij kom je trug met 2koffers met ervaring en verhalen nou ik wens je toch nog een goed onderzoek en een goede tijd take care i follow you(BIG BROTHER)hahahahahahaha

  • 10 Februari 2006 - 09:59

    Miep:

    Hola Thirza,
    Gracias por tu noticia de 9 de febrero.
    Qué un alivio el plato cavia o el "conejillo de Indias" a ti no te gusta. Tu sabes, aqui en Holanda
    , cavias son animales para abrazar. Que una diferencia!
    En el martes de 28 de febrero empiezo en Zwijndrecht otra vez a un curso de Español. Terminará en el 9 de mayo. Son diez clases y me parece será muy divertido.
    Thirza, quiero saber como la gente normalmente saludar en Cuzco, en la calle.Dicen támbien Hola o Buenos dias o saludan con una otra saluda?
    Comprendo que tu investigatión en este momento todavía no es un éxito completo´pero deseo de nuevo mucho éxito.
    on un saludo atento!!

  • 10 Februari 2006 - 19:07

    Miep 2:

    Una pregunta, donde esta la estatua de Jesús y qué altura tiene? La fotografía de las mujeres es característico de Peru me parece.Un abrazo y beso.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2006

here I come!!!

22 Maart 2006

bedankt!!!

19 Maart 2006

vroege vogel!!!

16 Maart 2006

count down!!!

11 Maart 2006

groeten uit arequipa!!!
Thirza
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 22463

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 06 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: